-
Polityka plików cookies
Co to jest plik "Cookie"?
"Cookies" (Ciasteczka) są to pojedyncze, małe pliki tekstowe, wysyłane przez odwiedzane strony internetowe i pobierane na komputerze użytkownika. Informacje zawarte w tych plikach pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie przez stronę, która je utworzyła. Tym samym strona internetowa nie może mieć dostępu do innych plików znajdujących się na komputerze użytkownika.
W jakim celu strona internetowa korzysta z plików cookie?
Pliki "cookie" używane na naszej stronie internetowej umożliwiają odpowiednią personalizację wyświetlanych na stronie informacji i zaprezentowanie treści dostosowanej do potrzeb użytkownika, a także mierzenie interakcji użytkowników na stronach internetowych. Stosujemy Ciasteczka w celu dostosowywania i poprawiania sposobu działania witryny, a także do mierzenia skuteczności przeprowadzanych akcji na witrynie. Ciasteczka pozwalają dodatkowo badać upodobania użytkowników i tym samym podnosić jakość naszych usług. Nie wykorzystujemy Ciasteczek, aby kontaktować się z użytkownikiem za pośrednictwem poczty, emaila czy telefonu. Przykładem wykorzystania plików cookies jest mierzenie ruchu użytkownika na stronach za pomocą kodu stat.4u - więcej informacji można znaleźć na stronie: //stat.4u.pl/polityka.html
Jakich plików "cookies" używamy?
Na stronach mogą być używane dwa rodzaje plików "cookie": sesyjne - pozostają na urządzeniu użytkownika, aż do opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej) stałe - pozostają na urządzeniu użytkownika przez czas określony w parametrach pliku albo do momentu ich ręcznego usunięcia przez użytkownika.
Czy mogę zrezygnować z akceptowania cookies?
Czynności związane z przechowywaniem i wysyłaniem ciasteczek są obsługiwane przez przeglądarki internetowe i są niewidoczne dla użytkownika. Większość używanych przeglądarek domyślnie akceptuje Ciasteczka. Jednakże użytkownik, może ustawić tak przeglądarkę, by móc odrzucać prośby o przechowanie ciasteczek w ogóle lub wybranych ciasteczek. Można to zrobić za pomocą ustawień w przeglądarce. Zanim zdecydujesz się zmienić domyślne ustawienia pamiętaj jednak, że wiele Ciasteczek pomaga podniesieniu wygody korzystania ze strony. Wyłączenie Ciasteczek może mieć wpływ na to jak będzie się wyświetlać nasza strona w Twojej przeglądarce.
Jak wyłączyć obsługę ciasteczek?
Dla przeglądarki Firefox - więcej o ustawieniach na stronie: //mzl.la/MnRK4j Dla przeglądarki Google Chrome - więcej o ustawieniach na stronie: //support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=pl&answer=95647 Dla przeglądarki Internet Explorer 9 - więcej o ustawieniach na stronie: //windows.microsoft.com/pl-PL/windows7/How-to-manage-cookies-in-Internet-Explorer-9
-
Obowiązek informacyjny RODO
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r.,:
1. Informacja o administratorze danych
Administratorem Państwa danych osobowych jest Biuro Turystyczno – Handlowe Tourist Polska z siedzibą w Chotomowie 05-123 ul. Boczna 4, biuro Warszawa 00-697 Warszawa Al. Jerozolimskie 47 lokal 10a, NIP 5361356844, Regon 012650846, wpisanym do Rejestru Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych nr 457 prowadzonym przez Marszalka Województwa Mazowieckiego.
2. Sposób skontaktowania się z Inspektorem ochrony danych
Z Inspektorem ochrony danych można kontaktować się pocztą elektroniczną pod adresem e-mail iod@tourist lub pocztą tradycyjną pisząc na adres:
Inspektor Ochrony Danych Tourist Polska
Al. Jerozolimskie 47 lok 10a
00-697 Warszawa3. Cele przetwarzania danych osobowych, oraz podstawę prawną przetwarzania oraz prawnie uzasadnione interesy realizowane przez administratora lub przez stronę trzecią
Państwa dane osobowe pozyskane w związku z zawarciem umowy, złożeniem wniosku, wypełnionym formularzem, jak i w trakcie wykonywania umowy, rozpatrzeniem wniosku, będą przetwarzane w następujących celach:
1. sprzedaży produktów i usług
2. prowadzenia działań marketingowych
3. rozpatrywanie wniosków4. Podstaw prawna przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna przetwarzania Państwa danych będzie:
1. niezbędność do wykonania umowy lub do podjęcia działań na Państwa żądanie przed zawarciem umowy.
2. niezbędność do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze
3. niezbędność do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora np. takich jak udzielania odpowiedzi na Państwa pisma i wnioski
4. udzielona zgoda5. Kategorie pozyskanych danych osobowych.
Pozyskaliśmy od Państwa następujące kategorie danych osobowych:
1. imię, nazwisko, datę urodzenia, dane teleadresowe, adresy email, telefony
2. historię odbytych podróży (mogą być wykorzystywane jako preferencje, podstawa do udzielenia zniżki)6. Informacje o odbiorcach danych osobowych lub o kategoriach odbiorców
Państwa dane mogą być przekazywane następującym podmiotom:
1. procesorom w związku ze zleconymi przez Tourist Polska działaniami realizowanymi w imieniu Tourist Polska
2. podmiotom współpracującym oraz kontrahentom
3. firmom kurierskim i pocztowym, które będą dostarczać przesyłki do Państwa
4. nabywcom wierzytelności, którym spółki z grupy kapitałowej Podmiot zbyły przysługujące należności (do firm współpracujących nie do klientów) –przenosimy na druk wezwania do zapłaty
5. kancelariom prawnym, którym Tourist Polska zleciły np. prowadzenie postępowania
6. podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa.7. Informacje o zamiarze przekazania danych osobowych do państwa trzeciego
Państwa dane będą przekazane do państw trzecich wyłącznie w związku z koniecznością realizacji usług (np. Ukraina, Białoruś, Rosja)
8. Okres, przez który dane osobowe będą przechowywane, a gdy nie jest to możliwe, kryteria ustalania tego okresu
Okres przetwarzania Państwa danych osobowych jest uzależniony od celu w jakim dane są przetwarzane. Okres przez który Państwa dane osobowe będą przechowywane jest obliczany w oparciu o następujące kryteria:
1. przepisy prawa, które mogą obligować Tourist Polska do przetwarzania danych przez określny czas (np. ustawa o rachunkowości),
2. okres przez jaki są świadczone usługi
3. okres, który jest niezbędny do obrony interesów administratora,
4. okres na jaki została udzielona zgoda9. Informacje o prawie do żądania od administratora dostępu do danych osobowych
Ponadto, informujemy, że mają Państwo prawo do:
1. żądania dostępu do danych osobowych dotyczących Państwa
2. sprostowania danych,
3. żądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, w tym poprzez przedstawienie dodatkowego oświadczenia,
4. usunięcia danych lub ograniczenia przetwarzania
5. wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania Państwa danych osobowych
6. przeniesienia Państwa danych osobowych
7. tego, by nie podlegać decyzji, która opiera się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu i wywołuje wobec Państwa skutki prawne lub w podobny sposób wywiera istotny wpływ10. Informacje o prawie do cofnięcia zgody
Mają Państwo prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania Państwa danych, którego dokonano na podstawie udzielonej zgody przed jej cofnięciem.
11. Informacje o prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego
W przypadku wątpliwości co do prawidłowości przetwarzania Państwa danych osobowych przez Tourist Polska, mają Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
12.Informację, czy podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym lub umownym lub warunkiem zawarcia umowy oraz czy osoba, której dane dotyczą, jest zobowiązana do ich podania i jakie są ewentualne konsekwencje niepodania danych
Podanie danych jest dobrowolne, jednakże podanie danych jest warunkiem zawarcia umowy, bez ich podania umowa nie może zostać zawarta.13. Informacje o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu oraz istotne informacje o zasadach ich podejmowania, a także o znaczeniu i przewidywanych konsekwencjach takiego przetwarzania dla osoby, której dane dotyczą
Tourist Polska korzysta z systemów służących do zautomatyzowanego podejmowania decyzji. Następujące decyzje są podejmowane w sposób zautomatyzowany:
1. profilowanie wykonywane jest w oparciu o posiadane dane, w szczególności takie jak: dane dotyczące świadczonych usług, dane transmisyjne, dane o lokalizacji, informacje pozyskane na pomocą tzw. plików cookies. Profilowanie ma wpływ na informacje marketingowe oraz oferty jakie Państwo będą otrzymywać (oferta dopasowana do Państwa potrzeb).